dinsdag 13 november 2012

Sinterklaas, Zwarte Piet en Amerigobroches

Over een aantal dagen zal menig kinderhart weer sneller gaan kloppen (als het al nu niet doet!). Dan zet Sint Nicolaas weer voet aan Nederlandse bodem. Met de eerste nieuwe uitzendingen van het Sinterklaasjournaal zit ook hier thuis al snel de stemming er weer in. Vorig jaar was onze stad het decor van de officiële landelijk intocht. Wat een spectakel en feest was dat. Dit jaar zal het waarschijnlijk een stuk minder zijn. Hoewel mij dat zal opvallen merken mijn kinderen (nog) geen verschil. Zij willen zich elk jaar weer opdoffen als hulppiet om Sint en zijn pieten te verwelkomen.
Wat ik wel elk jaar zo'n beetje doe, is een broche maken om hun pietenpakjes weer wat te verfraaien. Zo ook dit jaar (en ik ben er vroeg bij, want normaal gesproken doe  ik dit meestal de avond voor de intocht). Met de applicaties en plaatjes die ik een aantal dagen geleden maakte heb ik allerlei broches gemaakt. mijn dochter wilde graag Amerigo en mijn zoon koos voor een Zwarte Piet. Dus zo zijn ze geworden.
Amerigo en Zwarte Pietenbroche
 Aangezien ik veel verschillende variaties in plaatjes gemaakt had, en ik het anders zonde vond van mijn transferpapier heb ik er direct nog een aantal gemaakt.

Wil je een van onderstaande broches graag hebben (om te dragen tijdens de intocht, of als schoenkadootje)? Dat kan! Ze kosten 5 euro per stuk (exclusief verzendkosten, maar ze kunnen in een envelop door de brievenbus).Stuur me een berichtje via Facebook (zie linkje rechtsboven deze blog) of stuur een mailtje naar: info@kleine-kunstwerkjes.nl

Broches van Amerigo: oranje/groen, oranje/blauw, geel/groen of roze/rood


Broches Zwarte Piet: oranje/rood en blauw/groen



Broches Sinterklaas: roze/geel of paars/rood
Mocht je graag een broche willen, maar zit de kleur van je voorkeur er niet bij, stuur me dan ook even een berichtje of mailtje, dan kijk ik wat ik voor je kan doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten